TFSI...


Αν σε ένα κινητήρα άμεσου ψεκασμού FSI προσθέσουμε την τουρμπίνα, τότε το σύστημα θα ονομάζεται TFSI… Ποιες είναι οι διαφορές όμως από τον απλό κινητήρα άμεσου ψεκασμού FSI;
Στο παρακάτω κείμενο θα περιγράψω τον τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων, δεκαέξι βαλβίδων, ο οποίος τοποθετήθηκε στο Volkswagen Jeta  το 2005 και στο Volkswagen Passat το 2006.  

ΕΙΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

1.     Σύστημα εξάτμισης με δύο καταλύτες 
2.     Αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης 
3.     Ομοιογενής έγχυση καυσίμου

ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

Ο στροφαλοφόρος άξονας ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις του Turbo κινητήρα FSI.  Οι κύριες φλάντζες των ρουλεμάν έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν όσο περισσότερη δύναμη γίνεται… 


ΚΟΡΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ & ΠΙΣΤΟΝΙΑ

Οι κύλινδροι έχουν κατασκευαστεί έτσι ώστε να αντέχουν περισσότερο στο χρόνο και στη χρήση. Το πιστόνι έχει την παρακάτω μορφή για την “ενίσχυση” της καύσης και την ομοιογενής καύση γιατί το καύσιμο ψεκάζεται κατευθείαν πάνω του.


ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ TFSI



Η κυλινδροκεφαλή του  2.0 TFSI έχει τα εξής χαρακτηριστικά.

Βαλβίδες νατρίου (εξαγωγής). Οι βαλβίδες νατρίου (Sodium-filled valves) είναι βαλβίδες που εμπεριέχουν νάτριο το οποίο λιώνει κατά την λειτουργία του κινητήρα και βοηθάει στην αποβολή της θερμοκρασίας μεταφέροντας θερμότητα στο στέλεχος της βαλβίδας και αυτό με τη σειρά του στο ψυκτικό υγρό της κυλινδροκεφαλής.

Ενίσχυση στην έδρα των βαλβίδων εισαγωγής.

Βαλβίδες με ελατήρια υψηλής τάσης και αντοχής.

Η γεωμετρία του αυλού εισαγωγής μειώνει τον θόρυβο και βοηθάει στην αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα.



Για εξοικονόμηση χώρου και βελτίωση των επιδόσεων, η πολλαπλή εξαγωγής και η τουρμπίνα έιναι ένα ενιαίο κομμάτι. Έμφαση δόθηκε στην εύκολη αφαίρεση της πολλαπλής εξαγωγής. 


ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ


Το σύστημα χαμηλής πίεσης διατηρεί την πίεση του καυσίμου μεταξύ 0,5 – 5 bar. Η πίεση αυξάνεται στα 6,5 bar για κρύες και ζεστές εκκινήσεις του κινητήρα. Η πίεση αυξάνεται στις κρύες εκκινήσεις και έτσι επιτυγχάνεται καλύτερο μείγμα.  Το σύστημα χαμηλής πίεσης περιλαμβάνει τα εξής εξαρτήματα: 

1.     Μονάδα ελέγχου της αντλίας καυσίμου J538 
2.     Δεξαμενή καυσίμου – Fuel tank 
3.     Αντλία μεταφοράς καυσίμου G6 
4.     Φίλτρο καυσίμου με περιορισμό της πίεσης(ανοίγει περίπου στα 6, 8 bar) 
5.     Αισθητήρας χαμηλής πίεσης καυσίμου G410


 
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ


Το σύστημα υψηλής πίεσης διατηρεί την πίεση του καυσίμου στα 30 – 110 bar. Το εύρος της πίεσης μπορεί να διαφέρει. 

Τα εξαρτήματα του συστήματος υψηλής πίεσης είναι τα εξής:

1.     Αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης – High Pressure fuel pump  
2.     Ρυθμιστής πίεσης Ν276. 
3.     Αγωγός καυσίμου – Fuel Rail. 
4.     Βαλβίδα που περιορίζει την πίεση – Pressure Limiting valve – Ανοίγει περίπου στα 120 bar. 
5.     Αισθητήρας πίεσης καυσίμου G247 
6.     Εγχυτήρες καυσίμου – Μπεκ – Cylinder fuel imjectors

ΜΟΝΑΔΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΑΝΤΛΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ J538


Η μονάδα ελέγχου βρίσκεται πάνω στο κάλυμμα της αντλίας καυσίμου. Η μονάδα ελέγχου ρυθμίζει την πίεση στο σύστημα χαμηλής πίεσης στα 0,5 – 5 bar και η πίεση αυξάνεται στα 6,5 bar στις κρύες εκκινήσεις. Αν η μονάδα ελέγχου J538 χαλάσει, ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά.
 
ΑΝΤΛΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΒΑΛΒΙΔΑ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Ν276


Η αντλία υψηλής πίεσης είναι τοποθετημένη στην κυλινδροκεφαλή.  Αυτή η αντλία παρέχει στο κύκλωμα πίεση που κυμαίνεται μεταξύ  31 – 110 bar



Αν σας  αρέσουν  τα άρθρα του vehiclestech.blogspot.gr στηρίξτε μας με μια δωρεά στο παρακάτω Donate Button.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΠΕΡΙ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ...