ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ...


Ανάρτηση ονομάζουμε την διάταξη με την οποία συνδέεται ο τροχός με το πλαίσιο.  Η ανάρτηση του αυτοκινήτου θα πρέπει να σχεδιάζεται με κριτήριο την άνεση και την σταθερότητα. Όπως γνωρίζουμε όλοι, κανένας δρόμος δεν είναι κατασκευασμένος άψογος και υπάρχουν πάντα διάφορες επιφανειακές ανωμαλίες και κυρίως στους Ελληνικούς δρόμους.  Κατά το σχεδιασμό της ανάρτησης, ο παράγοντας άνεση αναφέρεται στην απομόνωση του αμαξώματος ( και κυρίως η καμπίνα επιβατών), από τις επιφανειακές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο παράγοντας κράτημα, αναφέρεται στην διατήρηση της επαφής των τροχών με το οδόστρωμα, με τέτοιο τρόπο ώστε οι επιφανειακές ανωμαλίες του και οι κινήσεις του αμαξώματος, να μην επηρεάζουν την κατεύθυνση και την σταθερότητα της πορείας του οχήματος.  Οπότε μια ανάρτηση κατασκευάζεται για την καλύτερη άνεση που μπορούμε να προσφέρουμε στους επιβάτες και φυσικά το καλύτερο κράτημα για την ασφάλεια μας.
Παρακάτω θα περιγράψω με απλά λόγια και με αρκετό φωτογραφικό υλικό, τα  μέρη της ανάρτησης και τα είδη της ανάρτησης έτσι όπως βρίσκονται στα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα. 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ


1: Φορέας τροχού
2. Άνω μπαλάκι ψαλιδιού
3. Κάτω μπαλάκι ψαλιδιού
4. Ψαλίδια
5. Σινεμπλοκ ψαλιδιού   
6. Ελατήριο και αποσβεστήρας (αμορτισέρ)

1.     Φορέας τροχού (μουαγιέ): Ονομάζεται φορέας τροχού, γιατί αυτό το εξάρτημα φέρει τον τροχό. Στον άξονα του τοποθετούνται τα ρουλεμάν τροχού, η δισκόπλακα και τέλος ο τροχός.
2.     Άνω μπαλάκι ψαλιδιού: Ο σφαιρικός αυτός σύνδεσμος, χρησιμοποιείται για να μπορεί ο τροχός  να περιστρέφεται έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να στρίψει. Ουσιαστικά αν παρατηρήσουμε την παραπάνω φωτογραφία προσεκτικά θα δούμε ότι ο φορές τροχού περιστρέφεται και συνεπώς στρίβει και το τιμόνι. Πολλές φορές το μπαλάκι φθείρεται και αυτό το διαπιστώνουμε από τον ενοχλητικό θόρυβο όταν περνάμε μια λακκούβα.
3.     Κάτω μπαλάκι ψαλιδιού:  Ακριβώς όπως και το άνω μπαλάκι.
4.     Ψαλίδια: Τα ψαλίδια χρησιμοποιούνται για να συνδέσουν τον τροχό με το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Τα μπαλάκια του ψαλιδιού βρίσκονται στον τροχό και τα σινεμπλόκ συνδέονται σε κατάλληλες συνδέσεις στο πλαίσιο του αμαξώματος με βίδες.
5.     Σινεμπλοκ ψαλιδιού: Στηρίζουν το ψαλίδι στο πλαίσιο.
6.     Ελατήριο & αποσβεστήρας: Είναι η συνολική διάταξη η οποία αποσβένει τους κραδασμούς που δημιουργούνται από τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος είναι το καλό κράτημα και αρκετή ασφάλεια γιατί ο τροχός στηρίζεται σε δύο ψαλίδια και οι καταπονήσεις που δέχεται η ανάρτηση «μοιράζονται» σωστά σε όλη την διάταξη.  Σαν μειονέκτημα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε το κόστος σχεδίασης και κατασκευής (πολλά εξαρτήματα), αρκετό βάρος και ίσως αρκετό θόρυβο κατά την οδήγηση. Με την κατάλληλη συντήρηση και τακτική λίπανση των εξαρτημάτων (κυρίως στα σινεμπλοκ), στο service μπορούμε να περιορίσουμε τα παραπάνω μειονεκτήματα. 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΓΟΝΑΤΟ McPherson

Εάν σε μια ανάρτηση καταργήσουμε το άνω ψαλίδι τότε θα δημιουργήσουμε μια ανάρτηση με γόνατο McPherson.  Τα πλεονεκτήματα αυτής της ανάρτησης είναι τα λιγότερα εξαρτήματα, λιγότεροι θόρυβοι στο αμάξι και «ίσως» πιο εύκολη επισκευή. Σαν μειονέκτημα θα μπορούσαμε να πούμε ότι μια τέτοια ανάρτηση καταπονεί περισσότερο τον αποσβεστήρα, γιατί δέχεται τις δυνάμεις, που στην προηγούμενη ανάρτηση κατανέμονταν ομοιόμορφα στο άνω ψαλίδι.  Αυτή την ανάρτηση θα μπορούσαμε να πούμε ότι την συναντάμε στα περισσότερα οχήματα.





Αν σας  αρέσουν  τα άρθρα του vehiclestech.blogspot.gr στηρίξτε μας με μια δωρεά στο παρακάτω Donate Button.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΠΕΡΙ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ...