ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ


ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΗΣ – ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Για να σχεδιάσουμε μια μηχανή, αυτή η μηχανή θα πρέπει να βασίζεται στα κατασκευαστικά σχέδια μιας μεγαλύτερης ή μικρότερης ισχύος μηχανής. Δηλαδή για το σχεδιασμό μιας μηχανής θα πρέπει να έχουμε ως βάση μια «πρότυπη» μηχανή. Αυτή η πρότυπη μηχανή θα πρέπει να έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτή που θέλουμε να σχεδιάσουμε. Δηλαδή αν θέλουμε να σχεδιάσουμε μια δίχρονη μηχανή, τότε και η πρότυπη μηχανή θα είναι δίχρονη ΚΑΙ όχι τετράχρονη. 

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ
Τα μεγέθη που θα πρέπει να υπολογίσουμε και θα μας βοηθήσουν στον σχεδιασμό είναι:
Οι στροφές της μηχανής, ο λόγος συμπίεσης, ο απογινόμενος όγκος, η ταχύτητα του εμβόλου, η διάμετρος του κυλίνδρου, το μήκος της διαδρομής του εμβόλου, ο λόγος της διαδρομής του εμβόλου προς την διάμετρο του κυλίνδρου, η μέση τιμή της πίεσης κυλίνδρου και η  χαρακτηριστική ταχύτητα των βαλβίδων.  

ΠΡΙΝ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ…
Πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό μιας μηχανής θα πρέπει να γνωρίζουμε το σκοπό της σχεδίασης. Δηλαδή, σκοπεύουμε στην αύξηση της ισχύος; στην ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου; Για τι όχημα σχεδιάζουμε την μηχανή; Επιβατικό ή φορτηγό;  Με τι καύσιμο θα λειτουργεί η  μηχανή που θέλουμε να σχεδιάσουμε;

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
Δεν μπορεί να υπάρξει αύξηση της ισχύς χωρίς να υπάρξει αύξηση της κατανάλωσης!!!

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ

1. ΙΣΧΥΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ:


2. ΜΕΣΗ ΠΙΕΣΗ ΛΟΓΩ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ ( Pr ):

Μηχανικές απώλειες είναι οι απώλειες που έχουμε απο τον κινητήρα μέχρι τον τροχό. Δηλαδή στον τροχό, δεν μπορούμε να έχουμε την μέγιστη ισχύ του κινητήρα. Δηλαδή αν ο κινητήρας παράγει ισχύ 200 HP,
στον τροχό θα έχουμε λιγότερη ισχύ λόγω των εξαρτημάτων ( κιβώτιο ταχυτήτων, ημιαξόνια, κ.α), που παρεμβάλονται ανάμεσα στον κινητήρα και στον τροχό.

Η πίεση λόγω μηχανικών απωλειών μπορεί να υπολογιστεί απο τις μετρήσεις που έγιναν σε πρότυπες μηχανές. Τα αποτελέσματα αυτών των μετρήσεων παρουσιάζονται στα παρακάτω δύο διαγράμματα.  Στον οριζόντιο άξονα έχουμε την ταχύτητα του εμβόλου σε m/s και στον κάθετο άξονα την πίεση λόγω μηχανικών απωλειών Pr0 σε bar. Το διάγραμμα 1 αναφέρεται στις δίχρονες μηχανές και το διάγραμμα 2 στις τετράχρονες μηχανές.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1 - (ΔΙΧΡΟΝΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ)

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2 - (ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ)

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι για ταχύτητα εμβόλου 5 m/sec, για δίχρονες μηχανες Pr0 = 1.0 bar και για τετράχρονες βενζινομηχανές επιβατικών αυτοκινήτων Pr0 = 1.0 bar. Επειδή όμως οι συνθήκες μέτρησης της πρότυπης μηχανης είναι συγκεκριμένες, θα πρέπει να διορθώσουμε τις τιμές Pr0 και να μην τις χρησιμοποιήσουμε αυτούσιες. Οι συνθήκες μέτρησης της πρότυπης μηχανής έγιναν με τις παρακάτω τιμές, δηλαδή την πίεση εισόδου (Pεισ.) στον κύλινδρο ίση με την πίεση εξόδου (Pe)της μηχανής και τιμή μέσης ενδεικτικής πίεση 689,5 KN/m2. 
Η διόρθωση γίνεται απο τον παρακάτω τύπο:


Παράμετρος Ζ = Αριθμός Mach μέσω των βαλβίδων εισαγωγής

Ζ = U/a 
U = Ταχύτητα του μείγματος μέσω των βαλβίδων εισαγωγής (m/sec)

Το R είναι η παγκόσμια σταθερά αερίων = 8314,4.
Το Τ είναι η θερμοκρασία του μίγματος στην πολλαπλή εισαγωγής σε Kelvin. Η μετατροπή από βαθμούς κελσίου σε Kelvin γίνεται ως εξής: 273 + oC = Kelvin και σε Rankine ως εξής: F + 460 = Rankine

Το k και το m (μοριακό βάρος του μίγματος) τα βρίσκουμε από τον παρακάτω πίνακα:


Από τους παρακάτω πίνακες, τα πόσα που θα χρησιμοποιήσουμε είναι το μοριακό βάρος mm, τον συντελεστή k και την θερμογόνο δύναμη Qc. Επειδή η ανάλυση των πινάκων είναι μικρή, θα πρέπει να πατήσετε πάνω στην εικόνα και να την επεξεργαστείτε. Οι πίνακες δεν είναι ο ένας συνέχεια του άλλου αλλά διαβάζονται σαν στήλες. 

Η παράμετρος γ ορίζεται απο τον παρακάτω τύπο: 


Στο παρακάτω διάγραμμα 3 επιλέγουμε πάντα την γραμμή με το γ = 1 και εφόσον έχουμε υπολογίσει τον αριθμό Mach Z, μπορούμε να βρούμε το x για να τον τοποθετήσουμε στον τύπο της διόρθωσης. 

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3 - (ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ x)

Το y το βρίσκουμε από το παρακάτω διάγραμμα 4, με βάση την ταχύτητα εμβόλου. Η κάθε γραμμή από πάνω γράφει για ποια μηχανή πρόκειται(δίχρονη, τετράχρονη κ.α.). 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4 - (ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ y)

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΕΜΒΟΛΟΥ 

Στα παραπάνω διαγράμματα συναντήσαμε την ταχύτητα του εμβόλου. Με βάσει μελέτες που έχουνε γίνει σε προηγούμενες μηχανές, η ταχύτητα του εμβόλου είναι 5- 6 m/s για μηχανές που σχεδιάζουμε και στοχεύουμε στην οικονομία καυσίμου. 


Μπερδευτήκατε;;; Θα τα εξηγήσουμε όλα παρακάτω...

 ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΟΣ FR

Η επιλογή του FR γίνεται ανάλογα με το αν σχεδιάζουμε μηχανή για μέγιστη ισχύ ή για μέγιστη οικονομία καυσίμου. 
Στις βενζινομηχανές πετυχαίνουμε μέγιστη ισχύ για οποιοδήποτε φορτίο, όταν FR = 1.1.
Για μέγιστη οικονομία καυσίμου και για το μέγιστο φορτίο πρέπει FR = 0,9.
Για μηδενικό φορτίο και για μέγιστη οικονομία καυσίμου, επιλέγω FR = 1.1.
Στην πράξη χρησιμοποιούμε την τιμή FR = 1.2 γιατί η διανομή του καυσίμου δεν είναι τέλεια σε όλους τους κυλίνδρους.

Στις πετρελαιομηχανές και σε μηχανές άμεσης έγχυσης που λειτουργούν με φτωχό μείγμα,  το FR σπάνια ξεπερνά την τιμή FR = o,7 και πολύ συχνά φτάνει στο FR = 0,5. Η καλύτερη οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται για FR = 0,5.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5 - (ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ni για πετρελαιομηχανές)

Στις βενζινομηχανές πρέπει πρώτα να υπολογιστεί ο βαθμός απόδοσης του θερμοδυναμικού κύκλου n0 για δεδομένες τιμές του λόγου συμπίεσης r και του λόγου FR. Στο παρακάτω διάγραμμα 6, στον οριζόντιο άξονα έχουμε τον λόγο συμπίεσης r και στον κάθετο άξονα τον βαθμό απόδοσης n0 του θερμοδυναμικού κύκλου. Η κάθε καμπύλη είναι σε δεδομένο FR. 

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6 - (ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ βαθμού απόδοσης θερμοδυναμικού κύκλουυ n0

Στο επόμενο διάγραμμα 7 υπολογίζουμε το λόγο ni/n0 και έπειτα το ni της βενζινομηχανής λύνοντας την εξίσωση προς ni. 

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7 - (ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ni/n0)
Για τις δίχρονες μηχανές, θεωρούμε ότι ο θερμικός βαθμός απόδοσης είναι 20% μικρότερος απο τον αντίστοιχο των τετράχρονων.

Καθώς το μείγμα αναρροφάται από τον κύλινδρο και διέρχεται μέσα από το καρμπυρατέρ, επειδή το καρμπυρατέρ προβάλει αντίσταση στην ροή του μείγματος, προκαλείται πτώση πίεσης του εισερχόμενου μείγματος.  Αυτή η πτώση πίεσης εξαρτάται από την ταχύτητα του εμβόλου και το είδος της μηχανής(Μηχανές μεγάλης ισχύος,βιομηχανικές μηχανές). Επίσης και η θερμοκρασία του μείγματος αυξάνεται λόγω της ροής.
Για την πτώση πίεσης έχουμε:
Στο παρακάτω διάγραμμα 8, στον οριζόντιο άξονα έχουμε την ταχύτητα του εμβόλου σε ft/min και στον κάθετο άξονα, έχουμε δύο μετρήσεις. Το μέγεθος Pεισ / Pa και το ΔΤ σε βαθμούς Fare night.  
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8 

ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ

Ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης ev είναι ο λόγος της μάζας του μείγματος που εισάγεται στον κύλινδρο στην διάρκεια της εισαγωγής, προς τη μάζα του μείγματος που θα γέμιζε τον απογεννόμενο όγκο υπολογισμένης με την πυκνότητα εισόδου. Με απλά λόγια, ο ο γκομετρικός βαθμός απόδοσης μετρά την ικανότητα του κινητήρα  και συγκεκριμένα την ικανότητα του εμβόλου και των βαλβίδων εισαγωγής,  να αναρροφούν φρέσκο μείγμα. Ο μαθηματικός τύπος είναι ο εξής:



Το πρώτο μέγεθος που υπολογίζουμε στον σχεδιασμό μιας μηχανής, είναι ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης. Για τον υπολογισμό του ογκομετρικού βαθμού απόδοσης, πρέπει να επιλέξουμε μια πρότυπη μηχανή της οποίας τα στοιχεία δεν απέχουν πολύ από αυτή που θέλουμε να σχεδιάσουμε. Η πρότυπη μηχανής μπορεί να διαφέρει σε πολλά στοιχεία σε σχέση με αυτή που θέλουμε να σχεδιάσουμε. Δηλαδή μπορεί να διαφέρει στον λόγο συμπίεσης, στην θερμοκρασία εισόδου και σε πολλά άλλα. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει ο ογκομετρικός βαθμός απόδσης της πρότυπης μηχανής να διορθωθεί για τους παράγοντες που είναι διαφορετικοί για την μηχανή που θέλουμε να σχεδιάσουμε. 
Τους παράγοντες που επηρεάζουν τον ογκομετρικό βαθμό απόδοσης, θα τους ορίσουμε παρακάτω. Για κάθε παράγοντα θα γίνεται και η σχετική διόρθωση μέσα από τύπους και διαγράμματα. Το evb, ορίζει τον ογκομετρικό βαθμό απόδσης της πρότυπης μηχανής.


 ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ Pe / Pεισ  και τον λόγο συμπίεσης r.

ev = Ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης της μηχανής που σχεδιάζουμε
evb = Ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης της πρότυπης μηχανής
k = cp/cv, απο τους πίνακες με τις φυσικές ιδιότητες των στοιχείων.
cp = Ο συντελεστής θερμικής χωρητικότητας του μείγματος υπό σταθερή πίεση.
Cv = Ο συντελεστής θερμικής χωρητικότητας του μείγματος υπό σταθερό όγκο.

ΑΡΙΘΜΟΣ Mach & ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

Ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης εξαρτάται από τον αριθμό Mach Z. Στο παρακάτω διάγραμμα 9 παρουσιάζεται αυτή η εξάρτηση. Στο παρακάτω διάγραμμα 9 φαίνεται επίσης ότι ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης έχει υψηλή τιμή μέχρι περίπου Ζ = 0,6 και έπειτα έχει σημαντική πτώση. Επειδή ο κύριος σχεδιαστικός στόχος είναι η μεγιστοποίηση του ογκομετρικού βαθμού απόδοσης, δεν θα πρέπει η τιμή του Z να είναι μεγαλύτερη του 0,6.  Το παρακάτω διάγραμμα έχει προκύψει από μετρήσεις που έχουν προκύψει από μια πρότυπη μηχανή με τα εξής χαρακτηριστικά και από εδώ και στο εξής θα την ονομάζουμε 1η πρότυπη μηχανή.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 9 - 1η ΠΡΟΤΥΠΗ ΜΗΧΑΝΗ
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΕΜΒΟΛΟΥ (s) ΚΑΙ ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

Ο ογκομετρικός βαθμός εξαρτάται επίσης και από την ταχύτητα του εμβόλου (s). Από  μετρήσεις που έγιναν στο Πανεπιστήμιο MIT σε τρείς μηχανές που είχαν την ίδια γεωμετρική αναλογία προέκυψε το παρακάτω διάγραμμα 10. Από το διάγραμμα 10 προκύπτει ότι ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης έχει τις ίδιες τιμές σε μηχανές που έχουν γεωμετρική αναλογία, ίδια ταχύτητα εμβόλου, ίδιες πιέσεις εισόδου και εξόδου, ίδιες θερμοκρασίες εισόδου και  νερού ψύξης και ίδιο λόγο καυσίμου/αέρα. Το διάγραμμα 10 είναι η 2η πρότυπη μηχανή. 
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 10 - 2η ΠΡΟΤΥΠΗ ΜΗΧΑΝΗ

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ FR (FR = 1/λ)
Από μετρήσεις που έγιναν σε μια πετρελαιομηχανή και σε μια βενζινομηχανή, μεταβάλλοντας το λόγο FR, προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα στο διάγραμμα 11. Με μαύρες κουκίδες παρουσιάζονται οι μετρήσεις της πετρελαιομηχανής. Στην πετρελαιομηχανή ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης μειώνεται με την αύξηση του λόγου FR. Ενώ στην βενζινομηχανή ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης δεν έχει καμία εξάρτηση από το λόγο FR
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 11 - ΛΟΓΟΣ FR

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΨΕΚΑΣΜΟΥ Kinj
Στις πετρελαιομηχανές δεν παρατηρείται καμία επίδραση στον ογκομετρικό βαθμό απόδοσης, γιατί το πετρέλαιο ψεκάζεται αφού έχει εισαχθεί ο αέρας στον κύλινδρο.  Στις βενζινομηχανές όμως ο ψεκασμός καυσίμου αυξάνει τον ογκομετρικό βαθμό απόδοσης. Οπότε:
Πετρελαιομηχανές: Kinj = 1
Βενζινομηχανές για άμεση έγχυση: Kinj = 1.10
Βενζινομηχανές για έμμεση έγχυση: Kinj = 1.05

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΥΠΕΡΚΑΛΥΨΗ ΒΑΛΒΙΔΩΝ
Υπερκάλυψη βαλβίδων ορίζεται ως η χρονική διάρκεια που οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ταυτόχρονα ανοιχτές. Η χρονική αυτή διάρκεια εκφράζεται σαν κλάσμα της γωνίας στροφάλου και έχει μονάδα τις μοίρες.  Η επίδραση της υπερκάλυψης βαλβίδων στον ογκομετρικό βαθμό απόδοσης εξάρταται από τον αριθμό Mach εισαγωγής Z και τον λόγο των πιέσεων Pe/Pεισ. Στο παρακάτω διάγραμμα 12 παρουσιάζεται αυτή η επίδραση για δύο υπερκαλύψεις βαλβίδων.  

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 12 - ΥΠΕΡΚΑΛΥΨΗ ΒΑΛΒΙΔΩΝ

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΓΟΠΟΡΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΒΑΛΒΙΔΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Στο παρακάτω διάγραμμα 13, στον οριζοντίο άξονα έχουμε το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής σε μοίρες μετά το κάτω νεκρό σημείο (Κ.Ν.Σ). 
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 13 - ΑΡΓΟΠΟΡΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ 

Απο το παραπάνω διάγραμμα παρατηρούμε ότι όσο μεγαλύτερες είναι οι τιμές του Ζ, τόση μεγαλύτερη είναι η βελτίωση στις τιμές του ογκομετρικού βαθμού απόδοσης, με την προυπόθεση ότι η αργοπορία στο κλείσιμο αυξάνει.

ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΩΝ ΣΩΛΗΝΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης αυξάνει σε ορισμένες ταχύτητες του εμβόλου με τη χρήση μεγάλου μήκους σωλήνων εισαγωγής. Από μετρήσεις που έγιναν στην ίδια μηχανή αλλά σε τρείς διαφορετικές γωνίες κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής (Cam A, Cam B, Cam C), προέκυψαν τα παρακάτω διαγράμματα. Επίσης μετρήσεις έγιναν με πολύ μικρό μήκος του σωλήνα εισαγωγής αλλά και για διάφορες τιμές του λόγου L/S = μήκος σωλήνα/διαδρομή εμβόλου, D/B = διάμετρος σωλήνα/διάμετρο εμβόλου. Το σύμβολο ev0 είναι ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης με το ελάχιστο μήκος σωλήνα εισαγωγής.
Οι συνθήκες μέτρησεις της 3ης  πρότυπης μηχανής ήταν οι εξής:

r = 6
Pεισ = 27.4 in Hga
Pe = 31.4 in Hga
Ti = 100 F
F = 0.08


ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ

Για τη δεδομένη τιμή του Z, υπολογίζουμε την τιμή του ογκομετρικού βαθμού απόδοσης της πρότυπης μηχανής ( evb ).
Για κοντούς σωλήνες εισαγωγής και για Z < 0.5, χρησιμοποιούμε το διάγραμμα 10 (2η πρότυπη μηχανή).
Για κοντούς σωλήνες εισαγωγής, χρησιμοποιούμε  το διάγραμμα 9(1η πρότυπη μηχανή)
Για μακριούς σωλήνες εισαγωγής, χρησιμοποιούμε τις συνθήκες μέτρησεις της 3ης πρότυπης μηχανής.

Αφού κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις στον ογκομετρικό βαθμό απόδοσης της πρότυπης μηχανής ( evb ) για τις διαφορές μεταξύ των δύο μηχανών, από τον παρακάτω μαθηματικό τύπο υπολογίζουμε τον ογκομετρικό βαθμό απόδοσης. 



  1. Kp = Η διόρθωση για το λόγο Pe / Pεισ. και το λόγο συμπίεσης r απο τη μαθηματική σχέση που αναφέραμε παραπάνω. Αν υπάρχει διόρθωση για την υπερκάλυψη των βακβίδων, θα χρησιμοποιηθεί το διάγραμμα 12. 
  2. KF = Η διόρθωση για το λόγο FR απο το διάγραμμα 11. 
  3. ΚIC =  Η διόρθωση για την αργοπορία κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής απο το διάγραμμα 13.
  4. KIP = Η διόρθωση για μακριούς σωλήνες εισαγωγής απο την 3η πρότυπη μηχανή. 
  5. Κinj = Η διόρθωση για έγχυση καυσίμου (1.10 για άμεση έγχυση, 1.05 για έμμεση έγχυση και 1 για πετρελαιομηχανές). 
  6. Το κλάσμα μέσα στην παρένθεση είναι ίσο με την μονάδα.
  7. Το κλάσμα μέσα στην τετραγωνική ρίζα είναι ο διορθωτικός συντελεστής λόγω της θερμοκρασίας στην πολλαπλή εισαγωγής σε βαθμόυς Kelvin.
  8. Το ev πρέπει να είναι πάντα μικρότερο της μονάδας ev < 1.
Αν σας  αρέσουν  τα άρθρα του vehiclestech.blogspot.gr στηρίξτε μας με μια δωρεά στο παρακάτω Donate Button.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΠΕΡΙ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ...