ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ


Όλοι γνωρίζουμε ότι το αυτοκινήτο μας λειτουργεί με τον κινητήρα, την μηχανή…Θα πρέπει να σκεφτούμε όμως, πως η αυτή δύναμη του κινητήρα μας φτάνει στους τροχούς και κάνει το αυτοκίνητο μας να κινείται…Το σύστημα που βρίσκεται μετά από τον κινητήρα και μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς, ονομάζεται σύστημα μετάδοσης κίνησης…
Ποια είναι τα στοιχεία του συστήματος μετάδοσης κίνησης;

Τα στοιχεία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, είναι:
  1. Συμπλέκτης.
  2. Κιβώτιο ταχυτήτων.
  3. Κεντρικός άξονας (Εάν πρόκειται για κίνηση στους πίσω τροχούς).
  4. Διαφορικό.
  5. Ημιαξόνια.

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ 





Στο αυτοκίνητο μας, ο συμπλέκτης και έτσι όπως το γνωρίζουμε όλοι μας, είναι το αριστερό πετάλι…Ουσιαστικά όμως όταν αναφερόμαστε στο συμπλέκτη, αναφερόμαστε σε έναν ολόκληρο μηχανισμό, ο οποίος αποτελείται από διάφορα μηχανικά μέρη…Αυτό που εμείς πετυχαίνουμε με το πετάλι, είναι η σύμπλεξη και η αποσύμπλεξη…
Το παρακάτω εξάρτημα ονομάζεται σφόνδυλος ή βολάν…Στην κενρική οπή καταλήγει το ένα άκρο του στροφαλοφόρου και οι τέσσερις οπές στο κέντρο χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν το σφόνδυλο επάνω στον στροφαλοφόρο άξονα…Οι περιμετρικές οδοντώσεις, χρησιμοποιούνται για την εμπλοκή του γραναζιού της μίζας…Ουσιαστικά γυρνώντας την μίζα, δίνουμε εντολή σε ένα γρανάζι μικρό, να εμπλακεί με τα περιμετρικά γρανάζια του σφονδύλου και να τον περιστρέψει και στη συνέχεια ο σφόνδυλος να περιστρέψει τον στροφαλοφόρο μαζί με τα έμβολα. 


Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ο δίσκος συμπλέκτη. Αυτό είναι το εξάρτημα το οποίο φθείρεται ξαι αναγκαζόμαστε να αλλάξουμε το συμπλέκτης μας. Ο δίσκος του συμπλέκτη, τοποθετείται πάνω στο σφόνδυλο και γυρίζει μαζί του, επομένως και με τον κινητήρα μας. Όταν εμείς πατάμε τον συμπλέκτη, ο δίσκος «τραβιέται» κατά εξώ και δεν βρίσκεται σε επαφή με το βολάν. Οπότε ο κινητήρας γυρίζει μόνος τους. Αν τώρα εμείς όταν ξεκινάμε, αφήνουμε το συμπλέκτη σιγά-σιγά, ο δίσκος τρίβεται για αρκετή ώρα με το βολάν και φυσικά επέρχεται πιο γρήγορα η φυσιολογική φθορά του. Φυσικά για να μπορεί ο δίσκος να μετατοπίζεται, υπάρχει ο μηχανισμός του λεγόμενου «πλατώ»… 

Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται το πλατώ. Παρατηρούμε ότι στο κέντρο του υπάρχουν τα χτένια. Πάνω σε αυτά ακουμπάει το ρουλεμάν του συμπλέκτη. Όταν πατάμε το συμπλέκτη, αυτό το ρουλεμάν πιέζει τα χτένια και ο δίσκος έρχεται προς τα έξω. Όταν αφήνουμε το συμπλέκτη, το ρουλεμάν δεν πατάει τα χτένια. Όταν το ρουλεμάν του συμπλέκτη φθαρεί, ακούγεται θόρυβος, ο οποίος σταματάει μόλις πατήσουμε το συμπλέκτη…


Επειδή μετά το συμπλέκτη, υπάρχει το κιβώτιο ταχυτήτων και μέσα απο τις οπές τους συμπλέκτη, περνάει ο πρωτεύων άξονας του κιβωτίου...Όλες οι τρύπες είναι θυληκές και αυτός ο άξονας πρέπει να τοποθετηθεί ακριβώς μέσα στις τρύπες,  για αυτό και χρησιμοποιούμε τους κατάλληλους άξονες για προσαρμογή, πριν τοποθετήσουμε το κιβώτιο ταχυτήτων...Στο παρακάτω video παρουσιάζεται η λειτουργία και η τοποθετήση με τον άξονα που προανέφερα...

http://www.youtube.com/watch?v=6BaECAbapRg

Αν σας  αρέσουν  τα άρθρα του vehiclestech.blogspot.gr στηρίξτε μας με μια δωρεά στο παρακάτω Donate Button. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΠΕΡΙ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ...