Η ΓΩΝΙΑ CAMBER ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ...

Η γωνία camber  είναι η γωνία που σχηματίζεται από τον κάθετο άξονα του τροχού με το έδαφος.

 

Η γωνία Camber μπορεί να είναι μηδενική, θετική ή αρνητική. Όταν ο τροχός έχει κλίση προς την εσωτερική πλευρά του οχήματος (πάντα σε σχέση με το έδαφος), τότε η γωνία camber είναι αρνητική. Όταν ο τροχός έχει κλίση προς την εξωτερική πλευρά του οχήματος (πάντα σε σχέση με το έδαφος), τότε η γωνία camber είναι θετική.
Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε την έντονη αρνητική γωνία Camber που έχει επιλέξει η ομάδα της Renault για το μονοθέσιο της. 


Όταν στρίβουμε με το όχημα, η κεντρομόλος δύναμη τείνει να φέρει το όχημα στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Με την σωστή ρύθμιση της γωνίας Camber, βοηθάμε τον τροχό να στρίψει πιο εύκολα.

Μηδενική
Camber: Όταν στρίβουμε με μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, ο τροχός καταλήγει να έχει θετική Camber

Αρνητική Camber: Αν έχουμε ρυθμίσει από την αρχή τον τροχό μας να έχει αρνητική Camber, κατά την διάρκεια της στροφής και με την βοήθεια της φυγόκεντρου δύναμης θα έρθει μηδενική κλίση, με αποτέλεσμα το πέλμα του τροχού να πατάει όλο στο έδαφος. 

Σκοπός μας είναι το όχημα να μπορεί να στρίψει άνετα και να εκμεταλλευτούμε όλη την επιφάνεια του ελαστικού ώστε να καταφέρουμε να έχουμε καλύτερη πρόσφυση. Στην Formula 1 η γωνία Camber είναι συνήθως αρνητική γιατί τα μονοθέσια συνεχώς αλλάζουν κατεύθυνση λόγω των στροφών της πίστας. Φυσικά η έντονη γωνία Camber προκαλεί φθορά των ελαστικών.



Αν σας  αρέσουν  τα άρθρα του vehiclestech.blogspot.gr στηρίξτε μας με μια δωρεά στο παρακάτω Donate Button.


Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΠΕΡΙ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ...